Oon nyt nähnyt tämän meemin niin monta kertaa, että koitetaanpas itsekin.

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.

Mun siskon punanen mekko mahtuu mullekki.

 

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?

Tarvik'sä apua siinä kirjotustehtäväs, jonka maantiedon opettaja anto?


3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.

Okei, tehään niinku sä sanoit.


4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.

Mun isän äiti kerto, että se tulee hakemaan meidät noin varttia vaille kuus.


5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.

Meninki linkalla Hesaan, kum myöhästyin junasta.

 

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?

Ook'sä nähäny missää mun isoveljen kännykkää?

 

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?

Ostik'sä sen hameen, joka me nähtiin viime viikolla henkkamaukas?


Jaa, mitähän murretta tuo on? Välissä sellaista, jota nimitän nuorisokieleksi, sitten etelä-pohjanmaata ja kuitenkin osasta kirjakieltä. Olenko kasvanut sulatusuunissa? En tietääkseni ;) Pitäis kerätä eri murteilla kirjoitettuna nämä lauseet jonnekin talteen.. Sais kivan taulun seinälle.